1. Терминът „качество” е
определен в ISO 9000:2005 като:
|
|
|
|
|
|
|
„степен, до която
съвкупност от присъщи характеристики удовлетворява изисквания”
|
|
|
|
|
2. Системният подход за
решаване на проблемите, известен като PDCA („цикъл на подобрението на
Шухарт-Деминг”) включва следните функции:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
планиране,
изпълнение, проверка, действие
|
|
3. За да се реши един
проблем в организацията, според „рибената кост” на К. Ишикава, следва да се
вземат предвид :
|
|
|
|
Мениджмънт, Хора,
Материали, Обкръжаваща среда, Технология/Методи, Машини и други на
организацията
|
|
|
|
|
4. Джоузеф Джуран е един
от най-изтъкнатите учени с принос към развитието на управлението на
качеството. Според него инициативите към качеството трябва да произхождат от:
|
|
|
|
|
|
|
висшето ръководство
на организацията
|
|
|
|
|
5. Кауро Ишикава има
особено голям принос за развитието на тоталното управление на качеството.
Според него контролът на качеството трябва да се осъществява от:
|
|
|
|
|
|
|
участниците в даден
процес на основата на обучение и квалификация
|
|
|
|
|
6. Общи изисквания от
наградите по качеството: „Деминг”, Наградата „Малкълм Болдридж”, Европейска
награда по качеството, Японска награда по качеството са:
|
|
|
|
Лидерство,
Управление на човешките ресурси, Използване на информацията
|
|
|
|
|
|
|
|
7. „Управленската
процедура” е елемент на :
|
|
|
|
|
|
|
технологията на
управлението
|
|
|
|
|
8. Кои от посочените
по-долу параметри са характерни за управленската процедура:
|
|
|
|
Времетраене,
Входяща и изходяща информация, Изпълнители
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Процесите, чиито
непосредствен резултат е произведената продукция или извършените услуги са:
|
|
|
|
|
|
|
Основни
|
|
|
|
|
10. Технологията на
управление в организацията се отнася за:
|
|
|
|
съвкупност от
правила и информация за реда на осъществяване и методите за изпълнение на
процесите, функциите и дейностите
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Социалната концепция отразява
вярването, че фирмата:
|
|
|
|
трябва
да не замърсява околната среда и да съобразява дейността си с дългосрочните
интереси на обществото
|
|
12. Коя от посочените дейности
не се включва в маркетинга:
|
|
|
|
избор
на технология за производство
|
|
13. В приоритетите на маркетинга
е всичко изброено, освен:
|
|
|
|
|
потребностите
на продавача
|
|
|
14. Първичната информация:
|
|
|
|
се
събира като се извърши маркетингово проучване
|
|
|
15. Само едно от посочените
твърдения е вярно. Кое е то?:
|
|
|
|
|
Възможностите
за развитие, чрез диверсификация трябва да се изследват независимо от това,
че е постигната оптимална стокова структура
|
|
16. Първият критерий при
икономическия анализ на възможните варианти на каналите за разпределение е:
|
|
|
|
да
се определи дали при пряка продажба, или при продажба, чрез междинни звена,
ще може да се увеличи обема на продажбите
|
|
17. Типичен пример за странично
влияние (шум) върху системата на предаване на рекламни послания към
потребителя е:
|
|
|
|
|
рекламна
кампания на конкурентите
|
|
18. Едно от посочените твърдения
е вярно. Кое е то?:
|
|
|
|
Рекламната
концепция “реклама, чрез гарантиране на качеството” е ефективна при всички
стоки
|
|
19. Едно от посочените твърдения
не е вярно. Кое е то:
|
|
|
|
|
|
при
маркетинга на услуги се имат предвид само услугите от типа на ресторантьорско
обслужване, транспорт, пакетиране и други, свързани с производството и
реализацията на материални продукти
|
|
|
20. Кой от посочените фактори е
основен за успеха на стоката на пазара:
|
|
|
|
всички
изброени фактори са важни
|
21. За даден клас системи за
управление се прилага:
|
|
Принципна технология за
управление
22. Европейският подход в
стандартизацията се прилага чрез т.нар. „Нов подход”. Той налага:
|
|
|
|
|
съществените
изисквания към продуктите да бъдат хармонизирани и зеадължитлни чрез
директиви
|
|
23. Документите от Системата за
управление на качеството трябва да бъдат представени:
|
|
|
|
|
Във
всякаква форма и на всякакъв носител
|
||
24. При изграждането на система,
съгласно ISO 9004:2009 „Управление за устойчив успех на една организация.
Подход за управление чрез качеството” е предвидено да се въведат:
|
||||
|
|
Принципите,
определени в ISO 9000:2005 „Системи за управление на качеството. Термини и
определения”
|
||
25. Вътрешните одити на системата
за управление на качеството се провеждат:
|
||||
|
|
на
основата на утвърдени програма и план
|
|
26. Терминът „критична граница”
означава:
|
|
|
|
Критерии,
който разделя приемливост от неприемливост
|
||
27. Конкретните цели по
управлението на околната среда в една организация се реализират чрез:
|
||||
|
|
Утвърдена
програма
|
|
28. За оценяване съответствието
на Системата за управление на околната среда (СУОС) със законовите и
доброволно приетите изисквания се изготвя:
|
|
|
|
Подходяща
процедура
|
Международен орган за разработване и публикуване на стандарти
30. Внедряването на процесите протича при следната последователност:
идентифициране, планиране, внедряване и измерване, анализиране и подобряване
31. Вътрешните одити на Системата за управление на качеството в една организация се провеждат от:
специалисти от организацията, преминали целенасочена квалификация
32. Вътрешните одити на системата за управление на качеството се провеждат:
на основата на утвърдени програма и план
33. Анализ на опасностите и контрол на критичните точки е система, която осигурява:
безопасността на храните
34. Определянето на критични граници за всяка критична контролна точка и Въвеждане на система за мониторинг на всяка критична контролна точка са основни принципи от:
системата за безопасността на храните
35. Терминът „критична граница” означава:
Критерии, който разделя приемливост от неприемливост
36. За всяка критична контролна точка се избират:
Параметри за мониторинг
37. В описанието на продукта, съгласно БДС ЕN ISO 22000:2006 се записват:
„а” и „б” взети заедно
38. За аварии, катастрофи и бедствия организациите, които разработват системи за управление на околната среда и за здраве и безопасност при работа са длъжни да внедрят:
Правилник за вътрешния ред в организацията
39.Анализ
на опасностите и контрол на критичните точки е система, която осигурява:
безопасността на храните
40.Българския
Институт по стандартизация /БИС/ е:
Обществена правна организация
41.В
описанието на продукта, съгласно БДС ЕN ISO 22000:2006 се записват:
„а”
и „б” взети заедно
42.Внедряването
на процесите протича при следната последователност:
идентифициране, планиране,
внедряване и измерване, анализиране и подобряване
43.Вътрешните
одити на системата за управление на качеството се провеждат:
на основа на утвърдени програма и
план
44.Вътрешните
одити на Системата за управление на качеството в една организация се провеждат
от:
специалисти
от организацията, преминали целенасочена квалификация
45.Документите
от СУК трябва да бъдат….
Във всякаква форма и на всякакъв
носител
46.Документите
от Системата за управление на качеството трябва да бъдат представени:
Във
всякаква форма и на всякакъв носител
47.Европейският
подход в стандар. се прилага ч/з т.нар. „Нов подход”:
Съществените
изисквания към продуктите да бъдат хармонизирани и задължителни
48.За
даден клас с-ми за управление се прилага:
Конкретна техника на управление
49.За
аварии, катастрофи и бедствия организациите, които разработват системи за
управление на околната среда и за здраве и безопасност при работа са длъжни да
внедрят:
Правилник за вътрешния ред в
организацията
50.За
всяка критична контролна точка се избират:
Параметри за мониторинг
51.За
оценяване съответствието на Системата за управление на околната среда (СУОС)
със законовите и доброволно приетите изисквания се изготвя:
-Подходяща процедура,
52.Конкретни
цели по управлението на Околната среда в една организация се….
Утвърдена програма
53.Международна организация по
стандартизация е:
Международен орган за
разработване и публикуване на стандарти
54.Определянето на критични граници
за всяка критична контролна точка и Въвеждане на система за мониторинг на всяка
критична контролна точка са основни принципи от:
системата за безопасността на
храните
55.Общата цел
на стандартизацията е защитата на интересите на потребителите и държавата по
въпросите на качеството на продуктите, процесите, услугите. Коя от посочените
по-долу формулировки можете да определите като подцел на стандартизацията?
Безопасност
на продукта, работата и услугите за околната среда, здравето и имуществото
56.При
самооценяването на организацията следва да се само оценяват:
5 нива
57.Процесен
подход означава съгласно 9001:2008-
Да=Прилагането на система от процеси
в една организация, както и тяхното идентифициране, взаимодействие и
управление, за да се получи желаният резултат
Осигуряване на всички необходими
условия за реализирането на даден процес- са според 9000:2007
58.По
коя от клаузите на 9001:2008 могат да се правят изключения от СУК:
Кл.7
59.При
изграждането на система, съгласно ISO 9004:2009 „Управление за устойчив успех
на една организация. Подход за управление чрез качеството” е предвидено да се
въведат: -
Принципите,
определени в ISO 9000:2005 „Системи за управление на качеството. Термини и
определения”
60.Ръководителя
на НАССР екипа трябва да притежава:
Подходящо
образование
61.Системният
подход при разработването, внедряването, функцията и подържането на СУК
най-ярко се отразява във:-Взаимазавис. Между процесите
62.Съгласно
изискванията за планиране, организиране и провеждане на вътрешните одити на
Системата за управление на качеството е задължително, поне един път за
определен период да бъдат одитирани:-
всички
процеси, включени в Системата за управление на качеството
63.Терминът
„критична граница” означава:
Критерии, който разделя
приемливост от неприемливост
64.Терминът
„Качество” означава:
Степен, до която съвкупност от присъщи
характеристики удовлетворява изисквания
65. Българският институт по
стандартизация (БИС) е:
|
|
|
|
Обществено-правна
организация
|
|
66. Най-важната дейност при
планирането на Системата за управление на околната среда (СУОС) е:
|
|
|
|
Идентифицирането
и определянето на аспектите на околната среда
|
67. Тоталното управление
на качеството изисква участието на:
|
|
|
|
|
|
|
всички структурни звена
на организацията
|
|
|
|
|
|
|
|
68. Концепцията за
Тоталното управление на качеството се отнася до:
|
|
|
|
|
|
|
цялостното управление на
организацията
|
|
|
|
|
69. Основна причина за
въвеждане на сертифицирането на организациите по международно признатите
стандарти за управление е:
|
|
|
|
|
|
|
повишаване на доверието
между организациите в съвместната им дейност
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70. Общата технология за
управление се отнася за:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
всички системи за
управление
|
|
71. Най-общата схема на
процес се състои от:
|
|
|
|
вход, процес, изход
|
72. У. Деминг определя 14 (четиринадесет)
принципа за управлението на качеството. За да се реализират успешно в
организацията е необходимо:
|
|
|
|
|
|
|
да се приложат взаимосвързано всички
принципи
|
|
73. Разработването на технологични правила
за организационните звена и длъжности е:
|
|
|
|
|
|
|
Етап от разработването на технология
за управление
|
|
74. Разработвате технология на управлението
на организацията в която работите. Първата стъпка, която ще предприемете е:
|
|
|
|
|
Анализ на съществуващата технология
на управление
|
75. Кои от посочените по-долу параметри са
характерни за управленската процедура:
|
|
|
|
Времетраене, Входяща и изходяща
информация, Изпълнители
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар