сряда, 2 ноември 2011 г.

Какво трябва да знаем, за да започнем малък или среден бизнес?

Какво трябва да знае всеки, за да създаде добър и процъфтяващ бизнес?

Вашият първи проект или идея  е като първата ви любов. Първоначално мислите, че тя е последната, най-добрата, но след това се оказва, че това не е така. И вашата първа любов преминава към друга, под вид на по-добра реализация на идеята или още по някаква причина.

Тази история е толкова стара колкото и света. След това идва всичко.
Разочарованието от първата любов - провала от първия проект. Това е неизбежно. За това не си струва да се надявате на успех от първия проект, също така да вярвате в това, че първата любов ще бъде до гроб.

Ако питате един успял счетоводител например как е започнал работа и инвестирал в собствен бизнес то той ще ви каже ,че началото е било кошмарно но си е заслужавало перипетиите заради постигнатите резултати накрая.
Преди създаването на бизнес, следва като начало да си зададете въпроса:
Как да придвижите този проект и да спечелите пари, без да влагате много , а съвсем друг въпрос, малко по-дълбок, отколкото може би изглежда от пръв поглед: Защо?

Правилно зададения въпрос – това е половин отговор, нека не забравяме това. Въпроса защо - е най-важен, на който трябва да отговорите в самото начало на своя път, а не в процеса на създаване на бизнеса. Често търсенето на отговор на този въпрос ние отлагаме за после, и не е учудващо, все пак въпроса всъщност е лесен. Отговорът: Да спечелим милион долара - не се приема. Нужно е да се научим да мислим глобално, широка и по-далеч от близката година.

Проектът трябва да има някаква мисия, това, което ще помогне на другите хора. Ако вашия проект решава някакъв проблем на потребителя, вие няма да повярвате, но той сам ще ви донесе пари. Ако вашия проект с нищо не помага на хората, то ще ви се наложи да тичате след всеки минувач с алуминиева чашка и да умолявате да ви хвърлят стотинка. Мисия!

И така, плавно стигаме към въпроса Защо, говорейки по-просто, то е нужно ясно да се отговори на въпроса Каква цел има проекта. Създавайки бизнес, въпроса за това, как да придвижите дадения проект е второстепенен. Тук няма какво да се изобретява, за придвижването си има свои инструменти - общо взето, рекламата и нейните различни проявления. Но! Колкото и пари да влагаме в рекламата, ако продукта е със съмнително качество – той няма да е известен, а това значи, парите ще са изхвърлени на вятъра, понеже трябва още в самото начало да изясним предназначението на проекта.

Преди да харчите пари за проекта, трябва да знаете неговия потенциал. Лично за мен: въпроса, защо го правя, мисията и потенциала – са неразделни приятели. За да отговорим на въпроса «Защо» е нужно да разберете потенциала на бизнес-проекта. Има ли потенциал проекта? Струва ли си изобщо да влагате в него пари, колко вложения ще са ви нужни и след колко време ще си върнете парите. Ако при всички случаи отговорът е положителен, т.е. пазара е бил проучен необходимите влагания, срока на връщането на инвестициите, и вие сте готови да се заемете с това – тогава напред. За съжаление у нас повечето хора създават проект, който във фантазиите на създателя ще скочи във всевъзможни рейтинги на първо място, харчат се много пари, а после се изяснява, че е елементарно – вложението трябва да е няколко пъти по-голямо, отколкото има вналичност или проекта, освен за създателя  никому не е нужен и тогава…крах!

Първо изследване на пазара, съставяне на бизнес-план и едва след това, създаване на проект и бизнес и даже сайт. За правенето, ще си направя, но после какво да правя с него. Представете си ако първо си купим банка, държейки в главата си само идеята за кредитните карти, а след това да направим маркетингово изследване на пазара и перспективите за този бизнес. Ще излезе някакъв бизнес наопаки. Първо се прави бизнес-план, а после вече всичко останало.

И след като отговорите на всички тези въпроси, само тогава трябва да решите по какъв начин ще придвижвате проекта. За това да придвижвате нещо, трябва да го притежавате, имате.

Човечеството се стреми към развитие - развивайки своите навици и способ за предлагане на своите идеи, по този начин правейки ги уникални.

В основата на всеки бизнес, било то продажба на понички, или строителство на вили, лежи уникалността на идеята и предлагането!

Но самата идея не може да даде желаемия резултат, тъй като тя трябва да се въплъти в реалността, т.е. да стане цел, а не мечта. Мечтата и целта – това са недалечни една от друга думи, но най-важното тяхно различие е в това, че мечтата е способна само да ни въодушеви, а целта - да действаме и въплъщаваме нашите планове, т.е. мечти.

Но всяка идея и ясно изразена цел, това все още не е път от точка А към точка Б. На пътя на предприемачите възникват трудности и въпроси относно придвижването на идеята, т.е. на своя продукт. И главния въпрос е уникалността на предложението си от което е невъзможно да се откажеш!

Това и много друго образуват в крайна сметка нещо подобно на система, тази, която показва пътя от точка «А» към точка «Б». А също така, тя изпълнява основната задача, това виждане на нашето движение и помага да се концентираме на конкретни цели, без да се разсейваме с ненужни действия.

Разбира се, грешно би било да сравнявате продажбата на понички с отрасъл, като строителството, но все пак, това е така - в основата на всички основи лежи системата!

Ако няма система и бабата, която продава понички, не би знаела, какво да прави и как. И, мисля, че за нейните понички ние с вас, никога не бихме и чули, а най-лошото от всичко, тези чудесни, домашни понички не бихме и опитали.

Що се отнася до сферата на строителството, сложността е в организацията и производството му, за разлика от примера с поничките. Но анализирайки гореизброените идеи, т.е. видовете бизнес, бих могла да кажа само едно, че в тях изначално е заложена системата!

Какъв извод следва да направите - това е ваш избор, но факта говори за това, че без система може да претърпите крах на начално равнище.

Та така, това, което се опитвам да кажа тук е, че в началото на всеки бизнес, трябва да стои системата, плана за бъдещо действие, задължително.
   Смятам, че има пет ключови думи за успех в бизнеса: основи, богатство, щастие, дисциплина, успех.

Основи – това са основни принципи, върху които се строи всяко достижение. Основите образуват началото, базиса и реалността на които се строи всичко главно и важно.

Успехът – това е прост процес, той действително не пада от небето. В него няма нищо магическо и загадъчно. Успехът – това не е нищо друго, а естествения резултат от последователно прилагане на основните принципи на успеха в живота.

Същото се отнася за щастието и богатството. Те също не са нещо друго, а естествен резултат от последователно прилагане на основните принципи за щастие и богатство в живота. Ключът към успеха е в това, да не се отклоняваме от основните принципи.

Винаги има основни компоненти, които на 80% определят разликата в резултатите… това е ключовата мисъл. Всеки от компонентите е еднакво важен, понеже само взети заедно те ще обеспечат достигането до успех в бизнеса. За това, преди да започнем някакъв нов бизнес или да поставим нови цели, трябва да си зададем въпроса: кои са тези основни компоненти, които определят голяма част от разликата в дохода?

В която и област да протича дейността на човека, било то изобразителното изкуство или музика, математика или физика, спорт или бизнес, винаги има своите половин дузина основни компоненти, които имат решаващо значение. Разбирането и използването на този прост принцип е на първо място на пътя към реализацията на вашите мечти и цели.

Втората ключова дума, на която следва да се даде определение е богатството.

Богатството е противоречива дума, понеже то поражда в съзнанието цял ред образи, а понякога и противоречиви разбирания. Думата «Богатство» въплъщава в себе си не само икономически разбирания. Може да се говори за богатството на опита, за богатство на приятелството, богатство на любовта, богатство на семейния живот и богатство на културата. В дадения контекст думата «Богатство» означава финансова свобода – богатство, което се създава за сметка на превръщането на прилаганите усилия и предприемаческата дейност в пари.

Разбирането за щастие въплъщава в себе си това, което търсят всички. Щастието – това е радост, която обикновено е свързана с позитивна дейност. Щастието – това е умение да реагираме на това, което ни поднася живота, приемайки и радвайки се. Щастието може да се достигне, както отдавайки, така и получавайки, както жънейки плодовете, така и преподнасяйки подаръци. Щастието – това е умение да се наслаждаваме както на хармонията в живота, така и просто на храната не само на икономическата част и в частност парите. Както на идеите, така и на хляба. Щастието обитава в къщите на тези, които имат способността да се справят с неприятностите, без да губят при това усещането си за благополучие. Щастието – това е също и свобода от негативни пораждания на страх, както лъжа, низка самоценка, завист, алчност, злопаметност, предубеждение, ненавист. Щастието е, когато всички ценности са уравновесени. Това е чувство за удовлетвореност от изпълнението на повседневни задължения, включвайки рутината, от която едва ли някой от нас е отърван. Щастието – това е добре изживян живот, изпълнен с общуване със състоятелни хора. То е любовта към живота. Това е способността както бързо да схващаме и разбираме очевидното, така и да благоговеем пред тайнственото. Щастието може да се изпита само в настоящия момент. Подобно на всички добри неща, щастието често е неуловимо.

Ако има решаващ компонент, от който зависи успеха на вашето търсене както на богатство, така и на щастие, това е дисциплината. В съблюдаването на дисциплина е заложен ключ към реализацията на вашите мечти и желания. Дисциплината е мост между намерението и завършеността, това е лепило, което съединява вдъхновението с достижението, това е магическа сила, която превръща финансовата необходимост от създаване на вдъхновено произведение на изкуството. Дисциплината – това е фундамент върху който се строи всеки успех. Отсътствието на дисциплина неизбежно довежда до неуспех. Неуспехът произхожда всеки път, когато не можем да мислим…днес, да действаме…днес, да се грижим, да се стараем, да се издигаме по-високо, да се учим и просто да продължаваме да вървим напред…днес. Опасността се появява тогава, когато виждаме, че деня е минал напразно и смятаме, че нищо страшно не се е случило – в края на краищата това е само един ден. Но съберете тези дни и ще получите година, след това съберете тези години и ще получите цял живот; възможно, вие разбирате вече, как повтарящите се ежедневно малки неуспехи лесно могат да превърнат живота ви в голямо нещастие. Успехът идва по същата схема…, но ако вие действате по противоположен начин. Ако вие работите с надминаване - ако вместо една среща, провеждате две срещи, вие ще видите плодовете от своята работа. Дисциплината – това е главен ключ, който отваря врати към богатство и щастие, култура и изтънченост, висока самооценка и високи достижения, а също към такива съпътстващи чувства като гордост, удовлетвореност и успех.

Какво трябва да направим, за да се научим на дисциплина? Като начало, необходимо е да осъзнаем важността на дисциплината във нашия живот. Започнете с това, да се запитате: «Какво искам да се достигна в своя живот? Какви промени трябва да направя, за да достигна целите си?» Второ, честно се попитайте: Готов ли съм да направя това, което е необходимо за постигането им? И ако отговорът е да, то вие трябва да поемете отговорността да следвате правилата с разум, обмислено, последователно. Дисциплината – това е уникален процес на разумното мислене и действие, който слага край на несдържаността и отваря пътя на вежливостта…който развива позитивното действие и сдържа негативните мисли.. който стимулира успеха и не дава да се примирим с неуспехите… който подобрява здравето и прекратява болестите.

За да достигнете прогрес, вие трябва действтелно да започнете!

Започнете със съставянето на план «Аз мога». Всеки може!

Започнете днес.

Успехът – това е петата ключова дума. Той е постоянно измерено придвижване към целта, а също така достигането на целта. Успехът – това е завършващото достигане, житейската мъдрост, която спохожда тези, които осъзнават потенциалната сила на живота. Успехът – това е осъзнаването на ценноста и развитието на истински ценности за сметка на използването на дисциплината. Той може да бъде както материален, така и духовен, както истински, така и измислен.

Успехът – това е процес на обръщане от  нещо към нещо по-добро – от бездействие към занимание, от бонбони към плодове, от разходи към инвестиция.

Успехът е отговор на предизвикателството да се променяме, да растем, да се развиваме и да се изправяме – на предизвикателството да се придвижим на по-добро място, за да получим по-победоносна позиция.

Но преди всичко успехът – това е способността да направите вашия живот такъв, какъвто вие самите искате той да бъде. За ефективния бизнес, трябва да изработите стратеги за водене на бизнес.

Преди да започнете разработка на бизнес-проект е нужно като минимум:
1. Да изследвате бъдещия пазар
2. Да разберете потенциала на проекта
3. Да определите целите (да станете №1 или просто да заемете значим дял от пазара) тъй като в тези два случая цената за придвижване може да се различава значително
4. Да напишете бизнес-план
5. Да създадете бизнес-проект
6. Да придвижите бизнес-проекта
7.Да се консултирате с подходящ човек/счетоводен консултант,икономист,адвокат/

Трябва да знаете:
- Кои са лидерите на пазара?
- Каква е успеваемостта на лидерите?
- Плюсовете и минусите на лидерите
- Необходимите вложения
- Възвръщаемост
- Средна стойност за услуга

В САЩ, ако бизнеса има възвръщаемост на вложените в него пари за 5 години –това е успешен бизнес. У нас искат без вложения и възвръщаемост веднага. Е, максимум до година. За това не влагаме пари в бизнес-проектите и за това не можем да създадем конкурентен бизнес. Трябва ясно да знаем, какво ще даде придвижването на проекта до N-клиенти. А след това да вървим към тези клиенти.

Започвайки бизнес, вие се впускате в далечно плуване по океана, където има акули, щурмуве и т.н. Без да знаете разстоянието от точка «А» до точка «Б», приблизителното време на път и външните фактори – трябва да сме пълни идиоти, за да се хвърлим в този океан и да се опитаме да го преплуваме. Но, за съжаление, повечето хора именно така и постъпват. Бизнес-планът – това е вашата лодка, вашата карта. Ако вие не искате да бъдете изядени от акулите – той ще ви е необходим.

Няма коментари:

Публикуване на коментар